lördag 5 mars 2016

5 mars 2016, utdrag ur dagboken



 En av dessa dagar, en helt kravlös lördag. Vaknade upp lätt bakrusig. Ewa vid min sida, pigg och full av energi. Kanske en typisk aspekt av det manliga och det kvinnliga. Igår åt och drack vi lite godare än vanligt då Ewas födelsedag firades några dagar i efterskott. Det är som det brukar vara när det gäller alkohol för mig numera. Men som jag brukar säga...det var det värt då jag retade gommen med många smaker och tillsammans med det godaste vinet jag druckit på länge.

Lördagen jag vaknade till var välkomnande grå...en dag som som gjord för att dra benen efter sig och inte planera in några måsten överhuvudtaget.

En lång frukost ersattes av en lika lång fikastund med förmiddagskaffet. Dagens V75-spel tog form och jag tog mig god tid med Dagens nyheter. Sven hörde av sig och vi avtalade tid för ett fika på stan tillsammans med Björn. Klev ur morgonrocken för att möta upp mina vänner vid 14.30. Avskalade samtal om stort och smått som vanligt. Dagens lärdom - dyraste kaffet är giftigast. Fyllde på nygammal kunskap - som konsument är det i regel normaltillstånd att bli lurad.

Därefter en rask promenad på allt piggare ben. Sedan lite läsning innan det var dags att bänka sig framför TV:n och det sedvanliga lördagsnöjet - V75. Drömmen om miljonerna lever vidare nästa lördag.

Efter att ha ätit resterna av gårdagens middag sitter jag och skriver i all anspråkslöshet alltmedan min musik fyller rummet. Kvällen är ännu tidig. Kanske ser jag en film, läser en bok. En ren kvalitetsdag rakt igenom....

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack så mycket för den goda maten och en mysig kväll. Trist att jag hade valt fel spikar 2/3. Var på en bra Damhockey match och nu går Luleå vidare efter 2-0 i matcher mot Brynäs.

Johan sa...

Olika nöjen denna lördagskväll...kan starkt rekommendera dokumentären om socker...den var närmast kuslig.