tisdag 23 augusti 2016

23 augusti 2016, utdrag ur dagboken - åter till det vardagliga



 Då befinner jag mig i en av årets brytningspunkter...den tid på året då sommar och semestertider obevekligen går mot sitt slut.

Där ute trummar världen på oavsett vad jag vill och tycker. Filippinernas president sanktionerar mördande av knarkare på löpande band. Presidentvalet i USA verkar bli det smutsigaste någonsin med osäker utgång för alla oss som lever på klotet. Här hemma blir vi varse mediedöden då en stor tidningskoncern vill slakta lokaltidningar med allt vad det innebär för upplysningen och demokratin.

Utanför mitt fönster tycks Norra hamns vatten vara tacksamt obrydd om allt som sker. Vattnet är väl en av de få platser inte stadens unga söker Pokémonfigurer. Stirrandet i mobilerna har nått en ny peak denna sommar. En halvgamling som jag förundras, men låter bli att döma...men undrar ändå...var vi på väg...?

Bättre att ledas av ljus än mörker. Den tidiga hösten tycker jag är den bästa tiden på året. Den bär mindre av sommarens överlastade förväntningar och är oftast frisk och vacker.

Vad sökarljuset ska föra mig, återstår att se. Förändringar och delvis nya arbetsuppgifter på jobbet håller hjärnan vaken och uppdaterad. Ser dessutom fram emot spännande evenemang  i vårt fina och kulturhus och inte minst Folkets bios nystart och gamla bio Royals lokaler. Det blir riktigt kul...ännu mer kvalitetsfilm i Luleå.

Alltså - dags att tända ett stort  ljus för hösten!

Inga kommentarer: