lördag 31 december 2016

Sista dagen....



 Så har vi alla tillryggalagt ytterligare ett år på vår Jord. När vi tittar i backspegeln är det säkert det oroligaste året under min levnad. Händelser som sker nu skapar vår allas gemensamma framtid. Att vi alla lever allt mer utsatt är nog allt fler varse om. Samtidigt är det lätt att tränga bort så länge vi lever i vårt skyddade akvarium.

Som en kritiskt tänkande människa är jag skyldig att försöka förstå min samtid. Jag vill inte vara ett flyktig frö för vinden, utan med klar blick försöka stadigt stå på Jorden.

Den som är skyddslös är lätt förlorad. Att förstå sin plats på Jorden ger mening och skydd. Så här på årets sista dag har jag mycket att känna tacksamhet inför. Jag är frisk och är nyfiken på livet självt. Jag älskad och har underbara vänner omkring mig.

Under en tid det blåser hårt på vår Jord är jag fri och navigera. Att jag står stadigt i myllan och lever i en omgivning som fyller på med positiv energi gör att jag vågar blicka framåt. Det är mörkt, men, vågar vi tro på det... kommer det att bli ljusare igen.

Gott nytt år!


Inga kommentarer: