onsdag 15 februari 2017

Ur led är tiden



 Det är inte mycket som är i ordning just nu. Det har varit blöta och glashala gång- och cykelvägar och nästan 10 c under den kallaste delen av året. Vattenfyllda isar i närheten av min stuga Grova i lappmarken som det skulle vara april. Till det kommer en farlig och galen president som ska vara världens mäktigaste ledare. Till och med hans partikamrater börjar visst inse att herr Trump inte är vid så god psykisk hälsa och inte går att lita på. Sent ska syndarna vakna. Vi får väl hoppas att det inte är för alltför sent...

Bilden ovan är det inte heller någon ordning på. Den ljuger som så mycket annat i vår tid...eller så är det en alternativ sanning, eller som det heter numera - alternativa fakta. För sant är att den är från min stuga Grova. Däremot är den tagen för ett par år sedan i Allhelgonatid.

Jag som gillar att hålla mig till sanningen kan berätta att stugan får mitt första besök för året till helgen. Det är första gången jag är där mitt i vintern, men det är tänkt att bli en mer regelbunden vana.

Vintern och vinter...vintrarna är ju som sagt inte som förr. Så det där riktigt pampiga snölandskapet får jag inte träda in i. Men som sagt... jag ska "odla" min själ tystnaden bland gran och fura. Jag ska definitivt hålla mig till verklighetens fakta. I det här fallet grillen, bastun, skidturen och det skrivna ordet. Det ska bli gott...

Inga kommentarer: